vacker precis som du är

                              Hello everyone .

Nyss fick jag läsa en blogg om mobbning . Jag kommer inte riktigt ihâg vad hennes bloggadress heter men hon skrev skitbra saker som fick en att tänka till . Det finns mânga som tänker liksom . Men mobbning det pâgâr inte i min skola  , jag är inte dum mot nâgon ? Men titta nämre , Det finns faktiskt personen i skolan som är utstötta och inte har nâgo o vad med eller gâr runt ensam hela tiden , Jag tror inte de har valr att gâ runt ensamma för att de tycker det är kul , de har bara ingen o vad med . De skulle göra vad som helst bara för att en  enda människa skulle komma och säga . hej vill du sitta och äta med mig idag ?



Alla är faktisk olka och det är inget fel med det , Det spelar ingen roll om personen inte är lika smal som den andra eller inte har märkes kläder som de flesta har , Det är faktist inget fel med det för att utsidan spelar ingen roll alls . Alla är olika och det mâste man acceptera . Hur tror du att världen skulle vara om alla var likadana som du eller mig tex? Det skulle bli helt fel tror jag .Det är faktisk inget fel att prata med en person som inte är lika populär som de andra tjejera , vem vet .tjejen som du pratar med kanske till och med är sjystare än de andra kompisar du har eller ni kanske har mycket mer gemensamt än de andra .
Det är faktiskt imget fel med personer som ¨väger lite mer  än de andra ?
Vem är det som har sakt att man ingentligen ska vara smal ? Är dt bara för att det finns topmodeller som är supersmala och att bara därför sâ mâste en själv vara smal ? nej det är inte sâ . Nu kan det ocksâ finnas tjejer som är mobbade för att de är för smala , men de äter sjukt mycket endâ. TEX min lillasyster  är skit smal verklgien smaal men hon äter sjukt mycket men êndà gâr inte hon upp i vikt.

ALLA ÄR OLIKA OCH DET ÄR INGET FEL MED DET . VI ALLA KANSKE SKULLE BÖRJA MED ATT HÄLSA PÂ NÂGON TEX I SKOLAN SOM VI INTE KÄNNER OCH BARA FRÂGA HUR HAN/HON MÂR ELLER VAD DEN HETER. SÂ ATT DEN PERSONEN INT KÄNNER ATT DET ÄR SKIT JOBBIGT ATT GÂ I SKOLAN, FÖR ATT DET FINNS FAKTISK PERSONEN SOM HÄLSAR PÂ MIG I SKOLAN .

Du är vacker precis som du är / m

Kommentarer
Postat av: Julia

Hejsan! :) jag är med i en tävling, som handlar om att bli veckans blogg, det skulle vara jätteroligt om du skulle vilja rösta på mig, klicka bara på länken här nedan, och kommentera sen att du röstar på Julia.. men det är såklart valfritt :)



http://everythingaboutemma.blogg.se/2009/january/utkast-nu-ar.html#comment

2009-01-07 @ 19:28:40
URL: http://madebyjulia.blogg.se/
Postat av: emms

Tack för att du röstar! :D

2009-01-07 @ 19:33:44
URL: http://everythingaboutemma.blogg.se/
Postat av: fia

sv: tack så jätremycket :) ja precis och jag hoppas alla hittar till min blogg och läser :)

2009-01-07 @ 21:05:06
URL: http://haveheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0